Schade door de storm? We staan voor je klaar.

18/02/2022

Onze medewerkers staan 24/7 voor je klaar om je te helpen bij je schadeaangifte. Je kan je schade nu ook aangeven via KBC Mobile. Klik op de titel voor meer info.


Onze medewerkers staan 24/7 voor je klaar om je te helpen bij je schadeaangifte.

Hoe geef je schade aan?
Is je woning of bedrijfsgebouw beschadigd door de storm? Geef dan snel je schade aan, zodat we je meteen verder kunnen helpen.

Je kunt je schade op 2 manieren aangeven:

  • Geef je schade digitaal aan in KBC MobileKBC Touch of met Kate
  • Contacteer de medewerkers van Sentassur op het nummer 09 379 03 39

Indien nodig, begeleiden wij je persoonlijk bij je aangifte. Ook als je je verzekering digitaal hebt afgesloten.

Heb je nog vragen over de opvolging van je dossier? Dan helpen wij je graag verder. 

Geef nu je schade aan in KBC Mobile/Touch


Welke informatie hebben we van je nodig?
We helpen je graag meteen zo goed mogelijk. Daarom hebben we wat informatie van je nodig:

  • De datum van de schade
  • Een korte omschrijving van de schade
  • Foto’s en eventueel andere bewijsstukken die de schade aantonen

Die informatie geef je makkelijk door in Mobile :

  • Open Kate in je Mobile (rechts bovenaan) 
  • typ "stormschade"
  • klik op "geef schade of hospitalisatie aan"
  • klik op "start een nieuwe aangifte"

Een uiteraard is KBC Verzekeringen Sentassur 24/7 bereikbaar om je verder te helpen.

Veel gestelde vragen

Voor welke schade krijg ik een vergoeding?
De KBC-Woningpolis dekt alle schade aan je woning. Heb je ook je inboedel verzekerd? Dan krijg je ook daarvoor een vergoeding. En wat met je voertuig? Heb je een KBC-polis voor je voertuig met een (gedeeltelijke) omniumverzekering? Dan wordt daar je schade vergoed. Binnen de KBC-Woningpolis is je voertuig alleen verzekerd als het zich bevond in de garage(box) of onder je carport.
Goed om te weten: in een recente KBC-Woningpolis is je wagen standaard meeverzekerd.

Wanneer krijg ik mijn vergoeding?
Zodra de schade begroot is, krijg je meteen een vergoeding. Laat de definitieve begroting op zich wachten? Dan zorgen we dat je zo snel mogelijk de juiste voorschotten krijgt.

Wat als mijn woning deels of volledig is ingestort?
Bij complexe schade of wanneer de schadebegroting veel tijd in beslag neemt, krijg je van KBC meteen een ruim voorschot op maat van je schade. Die vergoeding kan oplopen tot enkele duizenden euro’s of zelfs meer indien nodig. Zo kun je meteen een veilig onderkomen vinden of de dure opruimingskosten betalen. 

Nog vragen?
Vind je hierboven geen antwoord op je vraag? Bel ons dan gerust even op.